
Dozen laten bedrukken is tegenwoordig essentieel in branding. Bedenk je eens een wereld waar op maat gemaakte verpakkingen en op maat gemaakte geschenkdozen niet bestaan. Elk item dat je via de post verstuurd wordt op dezelfde manier verpakt, zonder onderscheid. Mensen delen geen foto’s van de pakketten op sociale media en ze nemen geen aankoopbeslissingen op basis van de verpakking.
Laatste trends
Tegenwoordig moet een bedrijf de marketingtrends bijhouden om te kunnen concurreren met andere bedrijven. Consumenten kopen producten en diensten steeds vaker online terwijl ze thuis in hun pyjama zitten. Dit betekent dat je topconcurrenten slechts een paar klikken verwijderd zijn. Het is geen verrassing dat de meeste menselijke bedrijven winnen in een snelle bedrijfscultuur. En een Superdoos (op maat bedrukte dozen) is een makkelijke manier om dat menselijke (lees: emotievolle) element aan je merk toe te voegen. Het zal de verbinding tussen mens en bedrijf versterken waar veel e-commercebedrijven mee worstelen.
Op maat bedrukte dozen zijn veel beter dan voorraadverpakkingen
Elke doos op het schap zag er vroeger precies hetzelfde uit. Elk pakket dat je op je veranda vindt, heeft dezelfde bruine tint en dezelfde grootte. Niets onderscheidt je box dan ook van een zee van andere verpakkingen. Standaardverpakkingen kosten misschien centen op de euro, maar het is een vreselijk idee dat waardevolle marketing verspilt. Sommige bedrijven realiseren zich misschien niet dat er tegenwoordig steeds meer klanten zijn die om verpakkingsontwerp geven en dat op maat bedrukte dozen niet langer optioneel zijn, maar een must. Door dozen te laten bedrukken, schep je die verwachting van klanten en trek je ze meer naar je merk. Met een bedrukte doos voelt de klant zich verzorgt en gewaardeerd. Het zorgt er zelfs voor dat je product opvalt in het schap of online. Als resultaat creëer je een organische buzz en stimuleer je mond-tot-mondreclame.
Laat een reactie achter